søndag 6. desember 2009

2 søndag i advent!

Nå tenner vi det første lys,


alene må det stå.


Vi venter på det lille barn,


som i en krybbe lå.




Nå tenner vi det andre lys,


da kan vi bedre se.


Vi venter på vår Gud, vår far;


vil gi sin sønn hit ned.












2 søndag i advent er allerede over oss, ikke lenge til julen ringes inn nå. Det er en fin høytid, masse glade barnefjes og se rundt omkring i Norges land. Lukten av deilig julemat, julekaker, gløgg, hmm det er så masse gode lukter og kjenne på i julen :)

Julemarked er det nok rundt omkring i landet her også, det er et stort og fint et på Aker Brygge ihvertfall, har ikke vært ned der enda, men skal ha meg en tur før jul :) Jentungen kommer nok til og synes det er kjekt og sikkert, det er nok sikkert noen dyr der nede tenker eg!

Hva pleier dere og spise på julaften da?? Jeg for min del, har pappa`s hjemmelaget pinnekjøtt :) Det er hjemmerøkt og hjemmesaltet.. Nam nam :) Det er kjempe godt.. Ikke mangen dagene til jeg atter engang får smake det :)

Julegavene har de begynt og komme i hus hos dere? Jeg for min del er nesten ferdig og kjøpe inn julegavene for i år :) Og godt er det. Skal prøve og gjøre meg ferdig i dag. Skal på Storo senteret sammen med ei venninne og datteren hennes i dag. Det blir koseligt det. Og så skal jo jeg ha med meg lille prinsessen min også da :)


Hva ønsker du deg til jul? Noe spennende du ønsker deg? Og hva skal du gi til folk til jul i år?

Hvor skal du være på julaften? Jeg og Amanda (min datter) skal til Voss, til mine foreldre og hennes besteforeldre, der skal også min bror og hans samboer være med oss, også gamletante Tordis da :) Blir koseligt så.

Har dere noe tradisjon med og dra på gravplassen og legge ned krans og tenne lys på graven(e) til deres kjære. Vi er ned og legger ned krans og tenner lys på graven til min kjære bestefar *besten* som forlot oss så alt for tidlig i 1995.

Ha en strålende dag godt folk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar